Charlotte Cardigan i gult!

Behöver du en gosig och varm kofta att krypa in i så kan jag rekommendera Charlotte Cardigan.
Det här är min andra och jag gillar den väldigt mycket.
Jag har stickat i Mohairtweed från Magasin Duett. Ett härligt garn i färgen Citron (varmt som tusan) och det gick åt 481 gram. Fickpåsarna är stickade i Supersoft från samma ställe och det gick åt 24 gr. Koftan är stickad på 5mm stickor utom resåren, den stickade jag med 4,5mm.
Jag har lagt till några avkortade varv i nacken för bättre passform.
Jag är inte helt nöjd med knapparna så om jag hittar några bättre så kommer jag att byta.
Det finns ingen dotter hemma nu för tiden så det är svårt att få till bra projektbilder. Därför blir det bild på koftan utan mig i.

IMG_0403

IMG_0417

IMG_0419

IMG_0406

IMG_0416

IMG_0411

IMG_0410

14 kommentarer

Under Uncategorized

14 svar till “Charlotte Cardigan i gult!

  1. Ewa

    Fräckt med grå fickor – och knapparna matchar ju! Är den stickad uppifrån och ner?

  2. Den här koftan är så snygg så jag blir nipprig varje gång du lägger ut bilder på den!;)
    Så fort jag kan börja sticka igen så ska det definitivt bli en sån här!
    Snygg, enkel och klassisk!:)

  3. Finfin! Jag håller precis på att avsluta ett UFO, en raglankofta uppifrån och ner som inte har korta varv i nacken, och den sitter inte så bra tråkigt nog. Det känns som lite ”nytt” med de där korta varven- ja kanske 5 år sen men ändå. Kör du bara lite på feeling när du gör dem eller har du något mönster du går tillbaka till? Eller finns det någon tumregel? Jag har ju gjort det flera ggr när det stått i mönstret men känns mig osäker om jag bara ska lägga till det själv.

  4. Annette Öberg Josefsson

    älskar såna fickor!!

  5. Ove

    Utrolig flott kofte du har laget i vakker og sjelden farge og med hele 11 knapper 😊 Den må virkelig kle deg godt.

  6. Eva Pettersson Wessman

    Tack för fina bilder och inspiration!
    Håller på en Charlotte och skulle vilja sticka in några fickor.
    Hur är dina gjorda???? Tacksam för lite hjälp! / Eva

    • Vad kul. Jag gjorde efter samma princip som tummen på en vante. Stickade in av skräpgarn ca 20maskor. Sen plockade jag upp och stickade som en jättetumme, när den var lagom så gjorde jag en three needle bind off! 😃

  7. Anette

    Hejsa…her er en fan fra danmark. Kan jeg måske få opskriften på charlotte cardigan?? Kærlige hilser fra det solrige naboland

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.