Pyttipanna, igen!

Så här ser den ut under pågående blockning. Jag måste vänta lite till innan jag kan ta bort nålarna för den känns inte hel torr än.

Jag har stickat i ett garn från Louisa Harding, en blandning av merino och silke. Jag har snvänt stickor nr 6. Det gick åt 92 gr. lite mer än när jag stickat med Manos Silkblend.

Den här Pyttipannan fick en smalare uddspets, sex hål/udd, annars har jag haft tio hål/udd. Om man följer min beskrivning så stickar man till och med varv 7, sen hoppar man till varv 12 i ursprungsudden, och stickar det så här:

V8 . 1 rb,  2 r, 1 omsl,  2 r ihop, 11 r. ( 16 m)

V 9.  2 a ihop,  avmaska 5 maskor avigt,  (1 m på höger sticka och 9 på vänster) 6 r,  1 omsl, 2 r ihop,  LA.

20120103-112932.jpg

20120103-112944.jpg

5 kommentarer

Under Dagens sjal, Pyttipanna

5 svar till “Pyttipanna, igen!

  1. Jättefin! Blev så inspirerad på Online stickcafé av din Pyttipanna-sjal – rusade ut på lunchen och köpte Malabrigo´s garn och satte igång i går kväll. Tack för att du delar med dig av mönstret.

  2. Mamma du är typ känd i stick-kretsar nu.. haha! ❤

  3. Solveig Lindberg

    Fick just höra av en kompis om din sjal Pyttipanna har nu skrivit ut mönstret och ska så småningom prova om jag klarar av att sticka den!
    Tack för mönstret

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.