Waterlily!

IMG_2275

Här är min Waterlily!

Vacker att se på men jag är inte säker på att jag kommer att använda den så särskilt mycket.
Det slätstickad partiet passar perfekt men den är alldeles för flaxigare runt armarna och avmaskningskanten på bakstycket är på tok för vid.

Visst, jag skulle kunna repa upp och göra om men, nej tack. Jag stickar hellre en helt ny och då med diverse förändringar. Det blir nog bra att ha den här att mäta på och jämföra vartefter.

Jag har stickat med Pimabomull på sticka 3,5. Garnet är otroligt mjukt och skönt och lättstickat. Jag köpte mitt garn hos, Litet Nystan i Stockholm.

IMG_0750

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Waterlily!

  1. Så fin, den ser ut att vara en riktigt söt sommar topp. Men bomulls garn kan bli lite sladdrigt i bland tycker jag.
    Ha en fin dag

  2. vad synd att den inte känns helt 100..! jag tycker den ser extremt fin ut, om mina sticknings skills tillåter så skulle jag vilja göra en sådan jag med! =)

Kommentera

